Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
Miasto Zgierz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Miasto Zgierz.
- Aplikacja opublikowana:
- Ostatnia aktualizacja aplikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Ania Roszuk — email: dostepnosc@umz.zgierz.pl lub telefonicznie 427143234 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Anna Roszuk
- Adres: Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
1. Budynek Urzędu Miasta Zgierza - plac Jana Pawła II 16
-
Dostępność wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od placu Jana Pawła II do budynku głównego oraz przez bramę (od ul. Łęczyckiej) do budynków znajdujących się na dziedzińcu. Główne wejście do budynku (od placu Jana Pawła II) dostosowane dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu. Wejście oznakowane dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się pochylnia z kostki brukowej z poręczami. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
-
Dostępność wewnątrz budynku
W budynku znajdują się pętle indukcyjne.
Na parterze znajduje się plan tyflograficzny.
Biuro Obsługi Klienta jest na parterze.
Jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego - link do filmu.
Na parterze wydzielone jest specjalne pomieszczenie, w którym może zostać obsłużony każdy klient przez każdego pracownika.
W budynku jest winda. Przyciski w kabinie są wypukłe i oznaczone w alfabecie Braille'a.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest przy windzie, na pierwszym i drugim piętrze.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Przy budynku znajdują się trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
2. Budynek Urzędu Miasta Zgierza, Straży Miejskiej i Centrum Usług Wspólnych - ulica Ks. J. Popiełuszki 3a
-
Dostępność wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ul. Ks. J. Popiełuszki. Wejście do budynku w głębi podwórka posesji po lewej stronie parkingu (od południa) dostosowane jest dla osób z dysfunkcją ruchu. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania na zewnątrz. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad tym wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
Drugie wejście do budynku od strony Straży Miejskiej znajduje się przy windzie. Do budynku wchodzi się po dwóch schodach. Drzwi aluminiowe duże z uchwytem do otwierania na zewnątrz. Wejście to nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku.
-
Dostępność wewnątrz budynku
Biuro Obsługi Klienta Centrum Usług Wspólnych jest na parterze - wejście od południa.
Winda umożliwia dotarcie na 1. i 2. piętro budynku. Przyciski w kabinie są wypukłe i oznaczone w alfabecie Braille'a.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze - wejście od południa.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Przy budynku znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami - w pobliżu wejścia od południa.
3. Budynek Urzędu Miasta Zgierza - Wydział Zdrowia, Spraw Społecznych i Polityki Senioralnej - ulica G. Narutowicza 29
-
Dostępność wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ulicy G. Narutowicza oraz przez bramę wjazdową od podwórka. Wejście do budynku dostosowane dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu znajduje się od strony podwórka. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Aby otworzyć bramę wjazdową na podwórko należy wcześniej poinformować pracowników placówki.
Nad wejściem od ulicy zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
-
Dostępność wewnątrz budynku
Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest parter budynku, w którym mieszczą się sala zajęciowo-widowiskowa, siłownia, punkt obsługi klienta. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Brak wydzielonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
4. Budynek Urzędu Miasta Zgierza - Urząd Stanu Cywilnego - ulica 1. Maja 5
-
Dostępność wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ulicy 1. Maja z frontu budynku oraz z boku budynku. Budynek nie posiada żadnego wejścia dostosowanego dla osób poruszających się na wózku. Istnieje możliwość tymczasowego udostępnienia podjazdu pod wejście główne (z frontu budynku). Konieczne jest zgłoszenie takiej potrzeby minimum dzień wcześniej. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
-
Dostępność wewnątrz budynku
Przy wykorzystaniu tymczasowego podjazdu dla wózków dostępne są tylko sale ślubów na parterze budynku. W budynku nie ma windy.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego - link do filmu.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Brak wydzielonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
5. Budynek Miejsko-Powiatowej Biblioteki Publicznej - Zgierskie Centrum Obsługi Przedsiębiorców - ulica Długa 29a
-
Dostępność wejścia do budynku
Do budynku prowadzi jedno wejście. Wejście do budynku dostosowane dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu. Istnieje możliwość poruszania się na wózku. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem zamontowany jest system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększający poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i słabowidzących.
-
Dostępność wewnątrz budynku
Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko parter budynku, w którym mieści się biblioteka. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie jest świadczona usługa on-line wideotłumacza języka migowego.
Do budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Brak wydzielonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W celu zapewniania dostępności Urzędu Miasta Zgierza dla osób z niepełnosprawnościami z dniem 5 maja 2021 roku udostępniamy usługę dla osób głuchych - tłumaczenie z języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez system Wideotłumacza.
- Usługa świadczona jest on-line w dni robocze w godzinach pracy Urzędu.
- Można z niej skorzystać podczas wizyty w Urzędzie od razu, nie trzeba się specjalnie umawiać.
- Zaraz po wejściu do budynku klient powinien poinformować pracowników o potrzebie skorzystania z takiej formy kontaktu.
Na przykład klient może mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”.
Pracownicy w parę minut zorganizują taką możliwość, łącząc się z tłumaczem.
Usługę zapewniamy w trzech lokalizacjach:
- plac Jana Pawła II 16 na parterze w Biurze Obsługi Klienta
- ulica 1 Maja 5 – Urząd Stanu Cywilnego.
Miejsca te oznaczone będą specjalną grafiką. Dodatkowo przy wejściu do każdego budynku zostanie umieszczone logo Polskiego Języka Migowego